Corus.

Ey iedereen,

Super dat jullie de naam van mijn prinsesje mooi vinden. Het is een hele speciale naam natuurlijk. Corus is de naam van de Romeinse god van de noordwestenwind. Iedereen zal zich de Griekse goden uit de geschiedenislessen nog wel herinneren? De Romeinse goden zijn vaak minder bekend, maar daarom niet minder belangrijk. En deze god kan ik op zee zeker goed gebruiken. Net zoals ik zonder mijn prinses ook niets zou zijn. Vandaar…

Nu nog zien of de goden mij echt goed gezind zijn op zee he πŸ˜‰ .

Aiai… Birsen en Veli ruzie? Misschien moet ik haar eens bellen of ze iets wil gaan drinken, om de gedachten te verzetten. En jullie hebben gelijk, ik moet maar eens langs gaan bij de ex-collega’s…

Nu snel nog wat opruimen in de loods en dan een pintje pakken vanavond. Dat gaat me deugd doen. Lang leve de vrijheid!

Ciao,

NilsO.

11 reacties

Opgeslagen onder bloggen, nieuw

11 Reacties op “Corus.

  1. Ellen

    Noordwestenwind is meestal wel koud en nat 😦
    Maar dat neemt niet weg dat het een mooie naam is natuurlijk πŸ™‚

  2. Koud en nat, dus héél avontuurlijk πŸ˜‰

  3. Angeldust

    “Nu nog zien of de goden mij echt goed gezind zijn op zee he .”

    Ik hoop het ook echt voor jou…

    Zo te horen ga jij een leukere avond tegemoet dan mij 😦 ik zal een gezellige avond in het fantastische gezelschap van mijn cursus wiskunde doorbrengen :S πŸ˜›

    Maak er een fijne avond van!
    Sweet dreams…

    ciaooo
    Kim

  4. hoi
    kvind leuke naam , khoop dat de goden je veel geluk zullen brengen πŸ™‚ . pintje pakken … lekker ontspannen πŸ˜›

    maak er een fijne avond van en geniet der van !
    grtz charlotje x

  5. Anneke

    Nils, ik heb het even opgezocht:

    Skiron: Griekse god van de noordwestenwind, wordt afgebeeld met een bebaard gelaat en houdt een kruik vast (Circius bij de Romeinen).

    Om Birsen te bellen? Ik zou haar even gerust laten hoor, ze moet wat stoom aflaten en dat doet ze beter als ze alleen is.
    Het is zo bijzonder aan jou dat je signalen uitzendt waar je geen weet van hebt. Dat je iemands gevoelens kan platwalsen zonder enig besef.
    Wees voorzichtig met wat je zegt en doet.

  6. emilietje

    hey
    leuke naam hopelijk brengen de goden je geluk

    geniet van je avond ik ga gezelig voor de buis naar emma kijken .

    pff heb morgen een fiets examen (parkoor en behendigheid)

    groetjes emilietje

  7. heyo,

    Corus, toch een vreemde naam voor mij πŸ™‚ Ook nooit van gehoord als Romeinse god, zelfs niet in de Latijnse lessen πŸ˜‰ Waarvan is Corus nog eigenlijk de Romeinse god? want god van de noordwestenwind lijkt nogal weinig om een Romeinse god te zijn πŸ˜› πŸ˜‰
    Het is dus van een Romeinse god. Had je niet beter van een Romeinse godin gepakt? want je prinsesje is toch vrouwelijk?
    Ja ik vind het trouwens een fijn idee om nog eens langs te gaan bij je ex-collega’s, die zullen dat superfijn vinden! πŸ˜€ (of toch de meeste πŸ˜‰ )

    groetekes, appelsien

    (ps: doe de groetjes aan Corus van moi)

  8. lapetitefolle

    dag nilsieboy!

    wat je daar zegt over romeinse en griekse goden strookt niet helemaal met wat ik de voorbije 6 jaar heb geleerd. griekse en romeinse goden even belangrijk? bij mijn weten zijn griekse goden gelijk aan romeinse goden, maar hebben ze gewoon een andere naam =)
    hoe dan ook fijn dat de naam van je liefste een diepere betekenis heeft =)

    verder ken ik enkel Aeolus, god vd wind (op zee? vd storm?) uit de aeneis. misschien moet ik het maar eens opzoeken=)

    leve latijnse mythologie!
    slaapzacht

  9. lex

    wat gaat er nu eigenlijk in je om?
    na het voorstel van Babs?

  10. @ Anneke: Op wikipedia staat de uitleg ook: Skiron, or Skeiron, was the Greek god of the northwest wind. His name is related to Skirophorion, the last of the three months of spring in the Attic festival calendar. He is depicted as a bearded man tilting a cauldron, representing the onset of winter. His Roman counterpart is Caurus, or Corus. Corus was also one of the oldest Roman wind-deities, and numbered among the di indigetes (“indigenous gods”), a group of abstract and largely minor numinous entities.(@lapetitefolle: maar voor ons natuurlijk even belangrijk he πŸ˜‰ )

    Lang leve wikipedia, want zoooveel had ik nu ook weer niet onthouden uit de geschiedenislessen πŸ™‚ Birsen dus niet bellen en voorzichtig zijn? Ze is toch niet boos op mij? Heb ik er iets mee te maken dan? Aiai….

  11. Da Dame

    Hej NilsO

    Ik ben je twee weken geleden tegengekomen in the city center van Antwerpen. Je bent echt groot! Ik wens je veel succes op zee…maar vergeet niet om af en toe aan emma te denken he!

    x

Geef een reactie

