Foute boel Nils!

Ey iedereen,

ik denk dat ik een cursus “leren praten met mensen” nodig heb…
Ik kwam dus op het werk meteen te weten dat dat onozel manneke van een Steve, Emma bedriegt. Ik vond dat zo erg dat ik haar wilde troosten. Maar dat is een beetje verkeerd uitgedraaid. Ze werd heel kwaad toen ik probeerde de woorden te vinden.. En ze zei dan nog iets in de zin van dat ik in mijn hangar zat toen ze mij echt nodig had… Alé wat… pff… Weet ge, toen ze Steveke had, dan was er niets Nilske he. Niet eens een smsje of een hallo of … Als ik haar tegenkwam in de Brasserie dan vluchtte ze… niet dat ik zeg dat het haar schuld is dat Steve een rotzak is.. Gewoon. Het is precies door dat ventje dat onze vriendschap kapot gegaan is.. Dat is echt niet plezant. Hebben jullie soms geen idee hoe ik met haar gewoon goed kan praten. Zonder dat ze boos wegloopt?

Ik weet het echt niet meer…

Ciao,

NilsO.

27 reacties

Opgeslagen onder bloggen, nieuw

27 Reacties op “Foute boel Nils!

  1. Leentje

    Hey nils,
    je hebt misschien echt wel een cursus nodig: ‘Hoe ga ik met vrouwen om!’. Het was lief wat je probeerde, maar je hebt Emma het gevoel gegeven dat zij de schuldige is van dit alles. Probeer haar op een eerlijke manier uit te leggen wat u bedoeling was. Ze is een lief meisje … En niet vergeten de aanhouder wint!
    Vele groetjes
    en duim voor mij ik heb straks mijn eerste examen en sterf van de zenuwen!
    Kus

  2. Leentje

    Btw dat was ik vergeten zeggen! Probeer eens gewoon te LUISTEREN en niet te zeggen!

  3. Misschien moet je niks zeggen maar haar gewoon is goed vastpakken, naar haar luisteren en haar troosten. Ga eens langs bij haar thuis, op het werk heeft ze het misschien nog moeilijker omdat daar alles begonnen is met Steve en ze er waarschijnlijk ook veel herinneringen heeft.

    En als je dan toch iets wil zeggen…. zeg dan wat je zelf voelt (en niet wat je van heel dat gedoe met Steve denkt)

  4. Lore

    Ja dat moet je doen, haar gewoon een knuffel geven. Zegt soms zoveel meer dan woorden….

  5. Da Dame

    Gewoon langsgaan, je excuseren als ze je verkeerd begrepen heeft en vooral luisteren over wat haar problemen zijn, en waarom ze volgens haar in deze situatie terecht is gekomen. Dan heb je haar kijk op de dingen en kun jij daar de jouwe aan toevoegen…

    x

  6. Feje

    Ik denk dat haar eens goed vastpakken en luisteren wel de goeie oplossing kan zijn.
    Praat er met haar over op een plaatsje waar het rustig is en niets in de weg ligt, zoals werk …

  7. Jos

    Alles rustig laten verlopen maar als je Emma echt graag ziet toon dan interesse voor haar maar dring u niet op. En als je geen afscheid kunt nemen van uw boot(reis) vraag ze dan of ze niet meegaat, een volgende keer misschien.

  8. lapetitefolle

    de miserie is niet echt begonnen met steve eh. ik denk dat je haar eerst moet overtuigen dat er niets is geweest tussen jou en myra maar kzou nit weten hoe…

  9. noukeii

    (tis hier Fanny, he)
    Ik vind het alleszins heel dapper dat je steeds weer contact met haar probeert te zoeken.
    Het lijkt me niet gemakkelijk…
    IIk zou een sraad vragen aan Sam, zij heeft er echt wel verstand van. Je kan haar in een keer dan ook wat bijlessen over vrouwen vragen, want hoewel je ongetwijfeld de beste bedoelingen hebt, ben je wel nogal tactloos.
    Maar ik ben er zeker van dat alles goedkomt!
    HOU VOL!
    KUS

  10. babbelut

    geef haar een knuffel,
    zeg haar wat je echt voelt voor haar,
    zeg dat je haar mist,
    dat je haar nodig hebt,
    kus haar.

  11. babbelut

    Had je daar nu echt niet zelf op kunnen komen?

  12. babbelut

    Ze loopt al van sinds je ze je kent zot van je!

  13. babbelut

    Ze wil JOU en niemand anders..
    ..laat haar dat gewoon even in zien..

  14. babbelut

    Good luck x.

    Miss Babbelut

  15. Maaike

    Hoi Nils,
    weet je wat je kan proberen? schrijf haar een brief, of email, zodat je tijd hebt om te bedenken wat je wil zeggen, en tijd hebt om de juiste woorden te vinden. Wij zien allemaal dat je het juist bedoeld, maar het komt er niet super uit hé …
    Met die bijles van leren praten enzo wil ik je altijd wel helpen zu, bel maar eens 😉
    Tot gauw xxx
    Maaike

  16. doubtsabout

    probeer het niet met woorden nils, maar met daden, een knuffel of een kus zegt vaak meer dan duizend woorden, ik denk zelfs dat emma diep van binnen is blijven hopen op jou!

    veel suc6!

  17. Kaatje

    Neem haar misschien eens mee op je boot voor een zeiltochtje en een goed gesprek. Wedden dat het lukt? En daar kan ze ook niet weglopen 😉

    Succes en liefs

  18. Aloha!

    Welkom op de cursus: hoe troost ik een vrouw 😛

    nee, nu ff serieus
    Je was goed op weg door naar haar toe te gaan en haar proberen te troosten, maar dan… zeggen dat je Steve al een louche type vond vanaf het moment dat je hem leerde kennen was nu niet echt tactvol he :S Ze vond het al zo erg, en als je dan nog zoiets te horen krijgt…

    mss ga je nu gewoon beter naar haar toe. En zeg je gewoon dat het je spijt dat zij het gevoel had dat jij niet om haar gaf, want dat dat helemaal niet zo is…
    en nja… de beste manier om haar duidelijk te maken dat je er voor haar bent is gewoon haar een knuffel geven… zoals hier al zo vaak werd geschreven: daden zeggen immers meer dan woorden he!

    je kan desnoods ook gewoon een brief of een kaartje op haar bureau leggen als ze echt niet naar je wilt luisteren…

    hopelijk heb je iets aan onze raad!

    veel succes Nils!
    ciaooo
    Kim

  19. lapetitefolle

    misschien toch ook jezelf niet teveel opdringen… als een schoothondje achter haar aan lopen zal ook niet veel helpen. maar ben zelf ook niet zoon talent in die dingen 🙂

  20. Chikkie

    Hey Nils,

    Ik zou zeggen…zoals anderen hiervoor al zeiden: “Luister gewoon naar haar, toon interesse in haar gevoelens en steun haar door haar af en toe eens een complimentje te geven, daar is ze gevoelig voor en dat kan het ijs breken.” Good luck! Het zal je wel lukken, het was een ongelukkig moment, maar je bedoelt het goed dus… En Emma weet dat wel diep in haar hart, maar ze is even té gekwetst om verder te kijken dan haar ontgoocheling en pijn. En dat heeft tijd nodig.

    Ik duim voor u!

    Ciao
    xxxx
    Chikkie

  21. Anoniem

    hallo realiteit? waar ben je?

  22. Anne

    Hey Nils,

    Misschien moet je het wat subtieler aanpakken.
    Laat Emma misschien eerst wat bekomen van de vele emoties die ze heeft moeten verwerken of nog moet verwerken. En probeer dan nog eens en praat niet over wat is misgegaan de laatste tijd en begin misschien om wat over het werk te praten.
    Niet te persoonlijk en Emma zal wel bijdraaien. Ze zal Steve op een bepaald moment toch moeten vergeten en dan kan jij je kans wagen. Maar zorg wel dat je eerst weer een goede band met haar hebt, zodat Emma niet het gevoel heeft dat je je met haar zaken wil bemoeien en zo gewoon jezelf en weer een goede vriendschap proberen op te bouwen. Let wel op, want Ignace heeft ook een boontje voor Emma dus grijp je kans voor Ignace dat kan doen. Het wordt wat moeilijk, maar Emma is het wel waard!!!

    xxx
    Veel geluk!!!
    Anneke
    xxx

  23. Eve

    En ik denk dat niet alleen Ignace een boontje voor Emma heeft. Ook Sam voelt volgens mij iets voor Emma. Nils: go for it en volg al die goede raad van hierboven op.

    kiss
    eve

  24. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  25. Je moet haar, een beetje respectvol behandelen. Begin met makkelijke woorden zoals sorry, en begin dan later met eigenlijk het ”echte” onderwerp.
    Enne Bezoek Mijn site!

    http://www.j0rgelii.wordpress.com

    Jorgeli,,

  26. R.becca

    (Via via kom ik van ‘Emma’ hier op te recht)
    Weet je vrouwen zijn meestal verwarrend en onbegrijpbaar, hormonen enzo…

    Troost haar! Ook al heb ik geen idee hoe alles draait bij jullie…
    Moet vervelend zijn om zo samen te werken :s

    Veel succes in elk geval en vooral niet opgeven.

Geef een reactie

