Ahoi, vertrek in zicht!

Ahoi lieve mensen,

gisteren heb ik het even kalmpjes gehouden, want het was alweer een bewogen dagje in televisieland… Ik wilde mijn vertrek voor vandaag plannen, maar Philippe vroeg me om nog iets langer te wachten. Omdat Myra ontslagen zal worden seg! En het strafste is dat ze het zelf niet eens weet. Ik vind dat super erg voor haar. Die heeft altijd kweetni hoe goed werk afgeleverd. Oké soms was het een ambetante madame 😉 . Maar dat is nooit op het scherm zichtbaar geweest… Dus natuurlijk blijf ik dan nog tot haar laatste show… Ik zou haar soms al willen zeggen wat De Zender van plan is, maar dan besef ik snel dat het niet mijn job is om dat te doen.

Emma is zich trouwens komen verontschuldigen.. maar daarna zei ze weer iets raar. Dat ik de goedheid zelve was en dat ik daar beter mee kon stoppen. Misschien moet Emma ook maar eens een cursus “praten” van jullie krijgen 🙂 .

Ik heb zonet een super duur cadeau van Philippe gekregen trouwens. Een reddingssysteem: Emergency Position Indicating Radio Beacon. Of kortweg EPIRB. Dat is dus verschrikkelijk duur he… Philippe zou zich minder zorgen maken als ik dat op mijn boot heb.. Als ik dan ooit in nood zou zijn, dan stuurt dat ding automatisch een noodsignaal uit naar een kuststation ofzo. En dan kunnen ze mij meteen komen redden. Maar ik weet nog niet of ik dat wel wil hoor… Mijn vader was ook zeeman en vroeger hadden ze zo geen snufjes. Hij vertelde mij altijd dat je maar beter snel kon verdrinken als je daar in het water lag zonder levenslijn. Dus ik denk dat ik Philippe ga bedanken voor het gebaar, maar dat het te duur is en dat ik het misschien niet eens wil…

SOS boodschap in een fles zeg ik altijd :-).

Lekker oldskool.

Duty roept alweer!

Ciao,

NilsO.

16 reacties

Opgeslagen onder bloggen, nieuw

16 Reacties op “Ahoi, vertrek in zicht!

  1. Piep!!!
    Ik zou dat ding toch maar aannemen… je weet maar nooit he 😛 als je daar dan zo in het water zou liggen dan (wat hopelijk niet zal gebeuren) zal je Philliphe nog dankbaar zijn 😀

    Zie je wel dat Emma niet serieus bedoelde wat ze zei! Maar eigenlijk… gisteren schreef je dat Emma altijd wegloopt als jij met haar probeert te praten, maar deed jij gisteren niet hetzelfde?!

    En ja… volgens mij heeft Emma wel gelijk als ik dat hier zo lees 😛 je bent echt de goedheid zelve 😉

    Laatst las ik ‘ergens’ (;-)) de zin: ‘we zijn allemaal op zoek naar een soort geluk, naar rust, naar liefde…’ als je met je bootje vertrekt, dan zal je misschien je rust wel vinden, maar of je geluk en je liefde ook echt op het water te vinden zal zijn is nog maar de vraag he… misschien denk je hier toch beter ook even over na…

    ciaooo

  2. Misschien moeten jullie samen een “praatcursus” gaan volgen!

  3. Feje

    Ik ben blij dat Emma haar excuse heeft aangeboden. Enkel jammer dat jij op het einde zomaar wegliep. Nu ontwijk je haar toch wel een beetje, ipv zij.
    Wat Liefje aanhaalt kan interessant zijn: samen een praatcursus volgen!

  4. lapetitefolle

    tis een beetje een kat en muisspel geworden eh… snauw van hier en bijt van ginder. misschien kan je dat toch beter eerst bijleggen maar dan moet zij eerst wel nog wat willen meewerken eh. want gisteren leek het toch ook niet allemaal spontaan te komen…
    wat heb je aan zoon reddingssysteem als je signaal niet wordt opgevangen (snap je de metafoor? ik weet het, ben stylistisch gezien geen groot schrijver maarja, elk zn kwaliteiten eh) 😉

  5. stephanie

    zg nilske neemt da toch maar aan zene , wij willen u nie kwijt zene, ja en Emma, ze heeft het moeilijk met de affaire steve. Maar ik zou als ik jou was ze wel helpen troosten. xxxx steph

  6. Robyn

    Versta nu gewoon ne keer dat Emma u graag ziet en gij haar ook. Als TUT toch stopt omdat Myra weggaat, pak Emma dan mee op uwen boot. Dan kunt ge alletwee nie weglopen en worden jullie gedwongen om vééél te praten. Trouwens, als ge u nie haast, is Sam nog met Emma gaan lopen.

  7. Da Dame

    Misschien samen op praatcursus? Je weet maar nooit wat voor gesprekken daaruit kunnen komen? Myra ontslagen? en Waarom als ik vragen mag? Dat beetje venijn hield net iedereen daar op scherp !-D

  8. Ellen

    Práát eens met Emma 😉
    Volgens mij hebben jullie allebei nood aan een goed gesprek. En geef toe…Emma had toch wel een beetje gelijk: je bent gewoon de goedheid zelve, en dat is niet altijd een voordeel. Soms moet je gewoon op je strepen staan.

    En ja, het valt me wel op dat je je alles wat Emma zegt toch wel heel hard aantrekt…dus misschien toch een beetje (heel veel) verliefd? Maar soit, ik val in herhaling zeker 🙂

  9. Koele Kikker

    Hej Nils,
    Ik zou het cadeautje van Philippe aanpakken!
    ik denk dat hij zich anders gekwetst zal voelen.

    veel plezier op zee! (je laat toch nog iets weten?)

    groetjes -x-

  10. kirie

    Nils, het is nu toch wel hoog tijd dat je eens een deftig gesprek met Emma aanknoopt zonder dat één van jullie wegloopt. Je kan toch niet vertrekken zonder jullie vriendschap (of meer) een tweede kans te geven !
    Relax …. just do it !

  11. emilietje

    hey

    zouw je beter voor je vertrekt eens goed met emma pratten ! de vrienschap terug opbouwen
    (je moet niet als je niet wilt he )

    groetjes en kussjes emilietje

  12. Ikke

    Nilske,
    geef Emma toch gewoon een dikke bees! ge gaat anders nooit echt kunnen genieten op uwen boot, ge gaat altijd aan haar blijven denken.

  13. Dummie

    Ik vind het wel grappig dat mensen hier zo in mee gaan en meevoelen met een tv-serie. Ik zou zeggen, doe voort, is tof (ben niet sarcastisch hoor!)
    Vind het trouwens ook wel een ok serie

  14. noukeii

    Goeie reis Nils!
    Ik hoop dat er nog eerst een deftig gesprek met Emma komt , maarja …

    KUS!

  15. aluna

    Goeie vaart!
    Ik ben super jaloers op u zenne, kzou zo van plaats willen ruilen. Zo de wereld rondrekken echt super. Alleen zal het voor mij zonder boot zijn, kwestie da ik al zeeziek word als ik er aan denk 🙂
    Maar voor je vertrekt zou ik het toch eens proberen uit te praten met Emma.
    Maak er in ieder geval het beste van op die boot van u en vergeet ni af en toe een kaartje te sturen.
    Dikke kus
    Aluna

  16. Een Praat Curses weet iemand daar meer van in breda, want ik wil er graag aan mee doen omdat ik best weinig praat en meer wil praten dat het beste voor mijn is, had een vraag aan jullie dan heeft iemand een website in breda voor een PraatCurses

    M.v.g Angela.

Geef een reactie

