Afscheid van vrienden²

Lieve, lieve, lieve, lieve mensen,

Wanneer jullie dit lezen, ben ik waarschijnlijk al vertrokken met mijn prinsesje. Na een mooi afscheidsfeestje met de collega’s, is het tijd om afscheid te nemen van de vrienden. Jullie dus.
Ik weet nog niet helemaal wát ik nu juist allemaal voel. Veel dingen spoken door mijn hoofd…
Ik weet in ieder geval wél dat ik jullie goede raad ga missen. Dat is al zeker. Maar ik weet niet of ik nu inderdaad gewoon vlucht. Veel mensen hebben het al eens luidop durven zeggen en ik heb dat altijd ontkend. Maar misschien hebben ze wel gelijk. Misschien vlucht ik een beetje. Van mezelf. Van gevoelens. Van gedachtes. Van…
Jullie gaan niet echt verschieten als ik hier, nu, op dit moment eindelijk kan toegeven dat Emma een fantastische vrouw is. Ik heb dat altijd gevonden. En dat maakt mij juist ook angstig. Ik ben nog nooit zo’n vrouw tegen gekomen. En daarom wil ik haar ook niet kwetsen. Ik heb een constante schrik om dat wel te doen. En laten we eerlijk zijn, de laatste tijd gebeurt het ook altijd…
Ik heb deze reis al altijd willen maken en nu is het eindelijk zover. Het gaat mij goed doen. Het gaat Emma ook goed doen. Ze is eindelijk van mijn onhandige gesprekken verlost 😉 . Neen, dat bedoel ik niet. Maar ergens voel ik wel dat het misschien allemaal zo moet zijn… Ik heb maar één vraagje voor jullie: willen jullie een beetje voor haar zorgen? Als ze het moeilijk heeft of als ze gewoon nood heeft om haar hart te luchten? Volgens mij gaan jullie dat duizend keer beter doen dan ik…

Dus hier eindigen onze dagelijkse gesprekken… Raar he? Van zodra ik ergens aan wal kom, zoek ik een internet café. En dan stuur ik jullie een dikke virtuele zoen. Met de nodige updates he!

Aan mijn lieve collega’s: een tot ziens en geen vaarwel. Hetzelfde voor jullie, mijn virtuele blogvriendjes. En ook een dikke merci! Voor alles.

Heel veel groetjes van jullie schippersvriend (die iedereen heel erg zal missen!),

NilsO en prinses Corus.

57 reacties

Opgeslagen onder bloggen, nieuw

57 Reacties op “Afscheid van vrienden²

  1. Feje

    Nils, wat een mooie afscheidsbrief zeg …
    Ik ben heel blij dat je eindelijk toegeeft dat je Emma een fantastische vrouw vindt, alleen jammer dat je nu pas tot dat besef komt!

    Goede reis Nils en tot binnenkort!
    Het ga je goed!

  2. Sissi

    Hey,
    Ik hoop dat je eens goed kunt nadenken en zo ook met je gevoelens één kunt komen want liefde is te mooi om er niet van te kunnen genieten!
    Veel succes

  3. Robyn

    Kom terug en pak Emma mee. TUT is toch afgevoerd, ze heeft nu pakken vrije tijd.

  4. Karen

    Blijf eens!

  5. noukeii

    Wat goed dat je eindelijk inziet dat Emma wel echt iets betekent voor je… Dan zijn al onze berichtjes op je blog over jou en Emma toch niet voor niets geweest.

    Maar ik vraag me af… Ga je wel ten volle van je reis kunnen genieten? Zal je niet altijd geplaagd worden door gemis, (liefdes)verdriet, schuldgevoel, jaloezie…? En als dat zo zou zijn, zou je dan nog niet even wachten met je reis. Dit is volgens mij ets wat je maar een keer in je leven doet, en je moet dan ook zorgen dat het fantastisch wordt! En dat gaat nu eenmaal niet als je je over van alles en nog wat zorgen maakt :).

    Als je toch effectief vertrekt, wens ik je een allerprettigste reis toe!
    (Heb je dat ding van Philippe nu geaccepteerd?)

    KUS

  6. Schip ahoi!

    *snif* mijn hele dag was al een puinhoop en nu nog zo’n mooie afscheidsbrief… een mens zou van minder emotioneel gaan worden 😛 :S 😉

    Je hebt toch afscheid genomen van Emma?! Waarom heb je haar niet gewoon verteld wat je voor haar voelt? Je kwetst haar meer door weg te gaan dan door te blijven als je het mij vraagt…

    We gaan je hier missen!
    Een goede vaart, Nils!

    Ciaooo
    Kim

    ps: ik kijk al uit naar het verslag van het eerste deel van je reis 😛

  7. aluna

    Snik, we gaan u hier missen zenne. Maja ik ben zo blij voor u da ge eindelijk u droom kunt waarmaken. Bij de meeste mensen blijft het bij dromen… Ik hoop dat het alles is wat je er van verwacht en nog veel meer. Het ga je goed!
    Vele zonnige groetjes
    Aluna

  8. Mooi gezegd Nils!

    Ik hoop dat het de reis van je leven wordt en dat er voor jou het ene en het andere duidelijker wordt.

    Ik hoop ook dat je op je boot de moed krijgt om samen met Emma een toekomst op te bouwen.

  9. Nils! Kom terug! Ik heb in mijn glazen bol gekeken en dat voorspelt niks goeds:
    http://www.appelogen.be/2007/06/04/emma-en-hoe-het-verder-gaat/

  10. hoi
    jammer dat je vertrekt ! je moet emma vertelen wat je voor haar voelt voor je op reis vertrekt . anders zul je er spijt van hebben dat je een vrouw als emma hebt laten gaan . leuk dat je jouw droom eindelijk waar maakt maar zou het niet leuker zijn als je met een gerust hart kan vertrekken zonder dat je moet vluchten voor je gevoelens ?
    grtz charlotje

  11. miss_pinkelotje

    een dikke schont onder uw kont, dat verdient ge!
    potverdikke Nils, wat ga je nu varen na zo’n prachtige liefdesverklaring?

  12. Ellen

    Volgens mij ga je hier heel snel terug staan…zó hard zal je Emma missen. Je had dat toch wel iets eerder mogen zeggen hè.

    Maar soit, in elk geval, goeie reis!!!! 🙂

  13. Hy Nils! Het ga je goed! Ik denk dat Emma jou ook zal missen hoor… en wij ook!

  14. An.

    Nils,

    Veel plezier op de eindeloze zee !

    (Doe captain Jack Sparrow de groeten als je hem tegen komt met zijn ‘Black Pearl’ 😉 )

    x

  15. lapetitefolle

    nilsje toch… ik word er zowaar emotioneel van…
    wat ga je daar toch zoeken tussen al dat water? ik hoop dat je niet om de verkeerde redenen vertrekt. je mag niet voor emma vertrekken. maar je moet het voor jezelf doen.

    en vergeet niet, je bent een volleerde kapitein, je bent in staat om je sloep 180° te keren en weer terug naar ons belgenlandje te komen.
    ik zal je posts missen…

    successos!

  16. Marthe

    Hej nils, Ik denk eigelijk dat jij de gene zijt die emma kan trosten of blij maken! Kom gewoon terug….? Maak de reis met Emma….

  17. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  18. TrueMe

    Hey Nils,

    Dat is allemaal wel goed en wel om zo ff gewoon te vertrekken. Maar misschien moet je eens heeeel diep nadenken over wat belangrijk was, want misschien is dat wel dichter bij je vertrekhaven dan je wel zou vermoeden 😉
    En ja misschien is er wel nog iemand die heel graag MET jou op wereldreis wil gaan…

  19. Gudrun

    Hoi

    Het lukt mij niet om me te registreren op het emmaforum. Ik vul alle gegevens in, hou rekening met hoofdletters of kleine letters bij de code, maar krijg steeds ‘ongeldige sessie’ als reactie. Kan iemand ’n tip geven?

    dank

  20. emma is bijna gedaan op één!
    maar ik zal je missen nils/ides, je hebt mn email, ik hoop dat we contact kunnen blijven houden.

    lieve groetjes vincent

  21. Hallo Gudrun,

    probeer het nog eens opnieuw aub.
    Normaal moet het lukken want vandaag hebben er zich reeds meerdere nieuwe posters aangemeld.

    Groetjes,
    Beheerder van het Emma-forum

  22. Gudrun

    @ Liefje

    Ik blijf proberen maar krijg altijd melding ‘ongeldige tip’. Ik heb wachtwoorden geprobeerd van 4 tot 8 letters, code’s zijn goed te lezen enzovoort…
    Ik probeer het eigenlijk al een aantal dagen, maar blijkbaar doe ik toch iets niet correct.

    Groetjes en bedankt

  23. loedi

    keer terug nu het nog kan!
    Ga voor haar deur staan met een rode roos en roep ze gelooft in mij!
    Ze zal naar buiten lopen en je kussen, dat is toch wat je wilt!

  24. Fiona

    Hij komt toch weer terug 26 juni.

  25. emilietje

    hey

    het is goed dat je je droom waarmaakt maar we gaan je missen en mss moet je wel terug kommen !!!

    emilietje xxx

  26. Stuur mij een mail (te vinden op mijn website) en ik zal zorgen dat je kan registreren.

  27. Da Dame

    Zie je! Emma en jij, das de match van het jaar! Maar toch veel succes,

    x Da Dame

  28. stephanie

    pff hij is weg, we gaan je missen , net als Emma. Die mist je dus ook enorm hard he.

  29. ankie

    je bent gek! vertrekken zonder je grote liefde, sorry hoor nils maar dat snap ik niet! vaar terug en neem emma mee, dan bouwen jullie samen een droompaleisje op één van de eilanden in Sicielië! Wat denk je? te gek iedee toch? kizzz en smaks van ANKIE -xxx-

  30. ineke

    hey
    kvind spijtig da ge vertrekt emma weet nu da ge nooit iet gehad hebt me myra
    ze is u nog achterna gekome om te zegge da ze u graag ziet
    dus ga trug en maak haar gelukkig

  31. karen

    Ik zou in uw plaats hartpijn hebben. En een krop in de keel, constant..
    Kom maar gauw terug

  32. jindra

    je moet terugkomen om Emma te redden van Ignace! en let maar op dat hij jou niets aandoet..

  33. *me*

    je moet terugkomen!!! Emma heeft u nodig!!! en jij hebt haar nodig!!!
    jullie zouden een fantastisch koppel vormen!!!
    plzzzz kom terug! doe het voor haar!!!

  34. Robyn

    Spoed u maar terug naar huis. Ignace is aan het doordraaien, hij is in staat om Emma iets aan te doen! Straks zijde haar kwijt van voor ge haar hebt gehad! Trouwens, die hele zaak met Myra is intussen ook al uitgeklaard. Emma is niet meer kwaad op u, ze ziet u doodgraag. En als ge u nie haast, kan die dood wel es waarheid worden.

  35. ja, en ignace is oàok in staat om zijn moeder te doden.evenals emma!!!! op zijn kamer stat er een relikwiekast met allemaal foto’s van emma.

    vincent

  36. anoniem

    Nilske toch,…
    Emma is ook smoor op u. Ge moet terug kome om het haar op te biechten!

  37. mii

    weet iemand de code die je moet ingeven bij spel 14?

    ik zal de persoon die het me zegt eeuwig dankbaar zijn.

  38. Feje

    @mii: info vind je op emmaforum
    Maar om je even op weg te helpen, goed lezen wat er staat (juist boven vakje invoeren code). Er staan 2 manieren vermeld om aan de code te geraken.

    Ondertussen zie ik wel dat de site van spel 14 weer plat ligt …

  39. jana

    hey nils … vind et heel jammer dat je weg bent maar een mens moet zijn dromen waarmaken ..
    jammer dat je et nie ebt verteld tegen emma zelf zis namelijk ook smoor op u !!! ik zou als ik jou was eens contact met haar opnemen … ik denk dat dat voor jullie beide veel deugt gaat doen …
    hope to see you soon
    xxx jana

  40. Ikke

    kom terug

  41. girl

    Hey nils als ge Emma echt graag ziet da moete trugkomn want ze eeft u nodig zij is ook zot van u dus —–>>>> KOM TERUG die wereldreis kunde later ook nog doen e ME EMMA gij ebt aar nodig en zij u XXXX GIRL

  42. girl

    HELP EMMA

    IGNACE
    DRAAIT DOOR STRAKS VERMOORD IE EMMA KOM TERUG EN RED EMMA

  43. hmmzz hoe zou niks eigenlijk gaan stemmen vanop zen bootje :d :d :d

  44. Hij kan een volmacht geven aan zijn familie.
    Natuurlijk ja… hij is van Zweedse afkomst…

    Als je op vakantie bent moet je ook niet gaan stemmen, dan moet je dat gewoon kunnen bewijzen dat je er niet bent.

  45. neel

    Als Nils nog de Zweedse nationaliteit heeft, moet hij toch niet gaan stemmen?

  46. Misschien heeft hij een dubbele nationaliteit. Maar wie zal het zeggen?

  47. noukeii

    Mss realiseert hij zich dat hij vergeten is te gaan stemmen en spoedt hij zich naar huis.
    En als hij dan thuis is kan hij in ene keer zeggen dat hij Emma graag ziet 🙂

  48. Fiona

    Maar hij komt terug 26 juni.
    Ik weet het zeker, ik heb het ergens gelezen en het klopt.

  49. noukeii

    Jaja, ik weet wel dat hij terugkomt ;).
    Ben alleen de reden waarom en waarop hij teugkomt . Ik hoop natuurlijk dat hij Emma mist :D.

    KUS
    Noukeii
    (vroeger Fanny)

  50. Sigiie_x.

    Nils Oscar, je bent suuuper cute!
    Ga gewoon voor Emma, ze zal je zeker niet afwijzen! Keer terug met je boot en neem Emma mee! Xx.

  51. noukeii

    WAA KOM NU GWN TERUG :P.
    De afleveringen zonder NilsO zijn saaaaaaaii 🙂

  52. noukeii

    of toch gewoon, minder intressant 🙂

  53. Angeldust

    @ noukeii
    helemaal mee eens 😛

    Emma en jij waren zo schattig samen! Kom teruuug… ze heeft u nodig!

  54. loedi

    meneerke valt liever int water
    dan toe te geven dat hij op emma is

  55. Ja en daar krijg je geen warme knuffel van maar natte voeten!

  56. Anneke

    Allemaal zo’n fan van Nils precies? Hoewel hij niet onknap is, is het misschien interessant om te proberen te begrijpen wat er in zijn hoofd omgaat? Waarom hij wegvlucht, waarom hij zijn verlegenheid niet opzij kan schuiven? Hoewel het al heel lang duidelijk is dat deze twee om elkaar geven, is het nog steeds aan hén om te beslissen hoe ze met elkaar omgaan. Wij kunnen enkel onze mening geven. Vandaar waarschijnlijk dat er zoiets als een “blog” bestaat.

  57. anoniem

    ge MOET echt terugkome Antenne en vooral EMMA heeft u nodig voor da ge et weet doet die rare IGNACE EMMA nog iets da zou me echt nie verbaze van die rare kwiet zene

    KOM TERUG NILS IEDEREEN EN VOORAL EMMA HEEFT U NODIG ME HAAR PROGRAMMA!!!!!

Geef een reactie

